Πώς το Metaverse θα αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδράμε με τις εταιρείες

Τρίτη 10 Μαΐου 2022 12:52
Πώς το Metaverse θα αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδράμε με τις εταιρείες

Σε δέκα χρόνια, τα πάντα θα είναι διαφορετικά σε σχέση με τον τρόπο ζωής μας.

Το Metaverse, αυτή τη στιγμή αποτελεί τον ορισμό τού «δημοφιλούς», γεγονός που μπορεί εν μέρει να οφείλεται στην αλλαγή του ονόματος του «Facebook» σε «Meta» ή στο ότι επενδύονται εκατομμύρια σε ψηφιακά ακίνητα ή στο ότι τα παιδιά περνούν ώρες βυθισμένα σε ψηφιακούς κόσμους.

Ανεξάρτητα από την άποψή σας για αυτό – αν και ίσως δεν το έχετε ακούσει ποτέ – το Metaverse ήρθε για να αλλάξει ριζικά τον τρόπο που αλληλεπιδράτε με τις επιχειρήσεις, καθημερινά. Από την αλληλεπίδραση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook μέχρι τη διασκέδαση σε online πλατφόρμες, όπως τα παιχνίδια ρουλέτας στο PokerStars Casino, το Metaverse αναμένεται να είναι πανταχού παρόν. Και παρότι δεν θα είναι μια αλλαγή που θα βιώσουμε το 2022, θα έρθει σίγουρα μέχρι το 2025. Προτού περάσουμε στο πώς θα αλλάξουν τα πράγματα, ας ορίσουμε γρήγορα τι είναι το Metaverse για όλους εσάς που ενδιαφέρεστε να μάθετε περισσότερα.

Ο όρος «metaverse» χρονολογείται από το 1992 και χρησιμοποιήθηκε σε ένα βιβλίο επιστημονικής φαντασίας που ονομάζεται «Snow Crash». Ο όρος χρησιμοποιείται τώρα συχνά για να περιγράψει μια υποθετική επανάληψη του Διαδικτύου ως ενός ενιαίου, καθολικού εικονικού κόσμου που υποστηρίζεται από τη χρήση εικονικής ή επαυξημένης πραγματικότητας.

Εταιρείες όπως η Apple, η Meta, η Alphabet, η Samsung και άλλες, αρχίζουν να αναπτύσσουν wearables για την υποστήριξη της αλληλεπίδρασης σε ψηφιακούς και μη ψηφιακούς χώρους και καθώς προχωράμε από το εύρος ζώνης 5G στο εύρος ζώνης 6G σε περίπου έξι έως οκτώ χρόνια, το Metaverse θα είναι όλο και περισσότερο τριγύρω μας. Πώς, όμως, αυτό θα αλλάξει τον τρόπο που αλληλεπιδρούμε με όλες τις επιχειρήσεις από τις οποίες αγοράζουμε καθημερινά; Για αυτό έχουν γίνει μερικές προβλέψεις.

Αγοράζετε ρούχα online ή στο κατάστημα; Φοράτε τα ακουστικά σας και δοκιμάζετε ό,τι θέλετε, κοιτώντας τον εαυτό σας σε έναν ψηφιακό καθρέφτη. Η αγορά του προϊόντος θα γίνεται με «ένα κλικ» όπως στο Amazon ή μπορείτε να το βάλετε στο προσωπικό σας καλάθι για αργότερα. Και το προσωπικό καλάθι θα σας ακολουθήσει στο Metaverse, δεν θα είναι μόνο για το συγκεκριμένο κατάστημα. Αυτό συμβαίνει ήδη με μεγάλες επωνυμίες όπως η H&M, η Walmart και άλλες που εξερευνούν και λανσάρουν εμπειρίες ψηφιακών καταστημάτων.

Έχετε καλέσει την εξυπηρέτηση πελατών πρόσφατα; Θα μπορείτε να αλληλεπιδράσετε με το avatar ενός υπαλλήλου, το οποίο θα μπορεί να σας καθοδηγήσει, μέσα στο Metaverse, ώστε να μάθετε περισσότερα για αυτό που σας ενδιαφέρει. Ο εκπρόσωπος εξυπηρέτησης πελατών θα μπορεί να δημιουργήσει μαζί σας χάρτες φυσικών χώρων. Θα είναι μια συναρπαστική εμπειρία που θα διαρκεί λίγο περισσότερο από ένα τηλεφώνημα, αλλά που θα νιώσετε ότι σας εκτιμούν, σε έναν χώρο που θα διαμορφωθεί ένα δίκαιο περιβάλλον για την επίλυση των προβλημάτων.

Σας αρέσει να ψωνίζετε, αλλά δεν σας αρέσει να πηγαίνετε στο μπακάλικο; Περπατήστε στους διαδρόμους, επιλέξτε τα αγαθά που χρειάζεστε, αγοράστε τα χωρίς να περιμένετε στο ταμείο και παραλάβετέ τα όλα μέσα σε λίγες ώρες. Καθώς η τεχνολογία προχωράει, θα περάσουμε σε συσκευές που λειτουργούν σαν χειριστήρια και θα έχουμε πρόσβαση σε φορητή τεχνολογία όπως τα γάντια. Θα μπορείτε να νιώσετε το κρύο από το σακουλάκι με τα παγωμένα μπιζέλια, ακόμα και να μυρίσετε τα λουλούδια που βάζετε στο καλάθι σας. Λογικά, κάποια στιγμή στη δεκαετία του 2040, αντί να παραδίδονται τα αντικείμενα στην πόρτα σας, θα μπορείτε να εκτυπώσετε 3D μερικά από τα τρόφιμα που αγοράζετε.

Πότε ήταν η τελευταία φορά που κάνατε μια εκπαίδευση στη δουλειά που σας προσέφερε μια καθηλωτική εμπειρία; Η ανάπτυξη στη δουλειά θα αποκτήσει ένα εντελώς νέο και διαφορετικό νόημα. Για παράδειγμα, καθώς διεξάγετε την εργασία σας, θα έχετε καθοδήγηση σε πραγματικό χρόνο για να βελτιώσετε την απόδοσή σας. Αυτή η τεχνολογία υπάρχει σήμερα με πολλούς τρόπους. Ωστόσο, θα πάρει νέα μορφή καθώς οι μάνατζερ και τα μέλη της ομάδας θα συνεργάζονται με τα ψηφιακά τους avatar για να βελτιώσουν την απόδοση της ομάδας.

Αυτό που ενθουσιάζει περισσότερο είναι η ικανότητα εξερεύνησης ψηφιακών κόσμων που δημιουργούν οι άλλοι. Το να μπορείτε να κάνετε διαλογισμό στην κορυφή ενός βουνού, πεζοπορία στο Γκρίντελβαλντ ή ποδήλατο στην Τοσκάνη είναι εμπειρίες που θα γίνουν σύντομα διαθέσιμες. Τα οφέλη για την ανθρώπινη υγεία εδώ θα είναι ατελείωτα και θα ζήσουμε πολύ πλουσιότερες ζωές εξαιτίας αυτού.