KΑΡΑΜΠΑΤΖΟΣ:ΓΙΑΤΙ Η ΚΑΘΕΤΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΟΥΜΠΩΣΕΙ ΣΤΗ 'ΜΕΣΗ'

Τετάρτη 16 Ιουνίου 2021 13:05
KΑΡΑΜΠΑΤΖΟΣ:ΓΙΑΤΙ Η ΚΑΘΕΤΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΟΥΜΠΩΣΕΙ ΣΤΗ 'ΜΕΣΗ'
 
Επανειλημμένα έχω επιχειρηματολογήσει για την αναγκαιότητα της ολοκλήρωσης της καθέτου προς την Εγνατία. Για τη Νάουσα θεωρείται ένα απολύτως αναγκαίο έργο. Ένα έργο πνοής. Δεν θα αναλωθώ στους αγώνες που κάναμε επί της θητείας μου για το "Έργο των Έργων" και τη σημασία του για ολόκληρη την περιφέρεια του Δήμου Νάουσας μέχρι Σκύδρα -Έδεσσα.
Παρεμβαίνω τώρα, καθώς είδαν το φως της δημοσιότητας (συνέντευξη του Δημάρχου κ. Κ. Βοργιατζίδη στην εφημερίδα "ΗΜΕΡΗΣΙΑ' της Βέροιας) και πάλι οι γνωστές απόψεις που ουσιαστικά ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΤΟ ΕΡΓΟ. Και αναφέρομαι στις δηλώσεις του -κατά τα άλλα - φίλου Δημάρχου της Βέροιας, περί .....προσφυγής του Δήμου Βέροιας στη Δικαιοσύνη, εάν προκριθεί η λύση της "Μέσης" από τους Μελετητές.
Αγαπητέ Δήμαρχε Κώστα, κι αγαπητοί κύριοι και φίλοι συμπολίτες μας Ημαθιώτες. Μην εγκλωβίζεστε σε στείρες αντιπαραθέσεις που το μόνο που κάνουν είναι να διαιρούν την Ημαθία. Ο ήλιος ως γνωστόν φέγγει για όλο το κόσμο. Φέγγει και για την Αλεξάνδρεια, φέγγει και για την απομονωμένη Νάουσα. Η Βέροια, συνδέθηκε εδώ και 15 περίπου χρόνια με την Εγνατία Οδό και έτσι έπρεπε να γίνει. Αφήστε επιτέλους κάποιες ακτίνες του ίδιου ήλιου μας, να φωτίσουν και τα "σκοτάδια" της υπόλοιπης Ημαθίας.
Αφήστε επιτέλους τους Ειδικούς, να κάνουν τη δουλειά τους. Η λύση του κόμβου στον οικισμό της Βέροιας "Μέση", δεν είναι "εκτός Βέροιας"! Και δεν είναι ..... η "μέση λύση" του υπαρκτού προβλήματος σύνδεσης. Πολύ απλά η "Μέση" είναι Η ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΕΝΔΕΙΚΝΥΟΜΕΝΗ ΛΥΣΗ. Τόσο τεχνικά, όσο και ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ. Και αυτό δεν το βγάζω απ'το μυαλό μου εγώ, γιατί δεν είμαι ειδικός όπως πιστεύουν πολλοί οτι είναι.
Με τη λύση της "Μέσης", θα πρέπει να αντιληφθούν όλοι οι αδίκως και πονηρά σκεπτόμενοι, οτι στην "Κάθετο" προς Νάουσα και στο ύψος του Μακροχωρίου, προβλέπεται ΝΕΟΣ ΚΛΑΔΟΣ ΕΙΣΟΔΟΥ ΠΡΟΣ ΒΕΡΟΙΑ. Όπως δηλ. συμβαίνει και σε πολλές άλλες πόλεις που παρακάμπτουν οι μεγάλες Οδικές Αρτηρίες (π.χ. Ανατολική είσοδος Λάρισας. Δυτική είσοδος Λάρισας, το ίδιο για την Ξάνθη κλπ.) Επομένως, η πόλη της Βέροιας και πρωτεύουσα της Ημαθίας, θα έχει ΔΥΟ ΚΟΜΒΟΥΣ: 1) Τον υπάρχοντα στη θέση "Δικαστήρια" για τους προερχόμενους από Ήπειρο (Γιάννενα, Ηγουμενίτσα) και 2) Έναν ακόμη επί της καθέτου "Μέση - Μακροχώρι -Πατρίδα- Νάουσα - Σκύδρα κλπ), για τους προερχόμενους από Αθήνα και θεσ/νίκη. Άρα, η Βέροια ΔΕΝ ΘΑ ΜΕΙΝΕΙ ΕΚΤΟΣ ΤΗΣ ΚΑΘΕΤΟΥ.
Όσοι λοιπόν αντιδρούν, ".....κλαίνε άδαρτοι" που λέμε στη Νάουσα! Εκτός κι αν συμβαίνει κάτι άλλο, που το φτωχό μου το μυαλό δεν μπορεί να συλλάβει.
Επιτρέψτε μου εδώ, να παραθέσω αυτούσιο το κείμενο της πολύ αρμοδίας για το έργο, δηλ. της ίδιας της "ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ ΑΕ" που μου είχε απαντήσει ως Δήμαρχο Νάουσας το μακρινό 2011.
-------------------------------------
Πρόκειται λοιπόν για το Αρ.Πρωτ. Α308014/24-10-2011 έγγραφό της (που απαντά στο 29035/11-10-2011 δικό μου, ως τότε Δημάρχου), όπου αναφέρει τα εξής πολύ σημαντικά πράγματα:
«α) Για να συνδεθεί –καταλήξει ο Κάθετος Άξονας στον (Ανισόπεδο Κόμβο Α/Κ) Κουλούρας, θα πρέπει να διέρχεται μέσα από τον ομώνυμο οικισμό. Επιπροσθέτως το υφιστάμενο τεχνικό (Κάτω Διάβαση), δεν δίνει τη δυνατότητα δημιουργίας κόμβου με τα απαιτούμενα γεωμετρικά χαρακτηριστικά, μεταξύ οδών κατηγορίας ΑΙ. Συνεπώς, η λύση αυτή παρουσιάζει σημαντικά προβλήματα.......
β) Εάν ο Κάθετος Άξονας συνδεθεί –καταλήξει στον Α/Κ Βέροιας (σημ. δική μου, δηλ. στον κόμβο λίγο έξω από τα σημερινά Δικαστήρια, όπως επεδίωκαν πολλοί … «αφελείς»), τα τεχνικά, κοινωνικά και περιβαλλοντικά ζητήματα που θα δημιουργηθούν, είναι τεράστια. Τέτοια ζητήματα είναι οι απαιτούμενες απαλλοτριώσεις, η διέλευση από υφιστάμενες οικιστικές μονάδες, οι καθυστερήσεις, αλλά και η αναδιαμόρφωση του κόμβου για την εξυπηρέτηση όλων των κινήσεων. Συνεπώς και η λύση αυτή είναι εξαιρετικά δύσκολη.....
γ) Επακόλουθα, η Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων απεφάνθη –γνωμοδότησε ότι η προτεινόμενη από την Αναγνωριστική Μελέτη θέση για τη δημιουργία του αιτούμενου Ανισόπεδου Κόμβου, η οποία χωροθετείται στο μέσον περίπου των υφιστάμενων Ανισόπεδων Κόμβων Βέροιας και Κουλούρας (3,6 Km από τον Α/Κ Βέροιας και 5,4 Km από τον Α/Κ Κουλούρας), δυτικά του οικισμού Μέση, προκύπτει ότι είναι η καταλληλότερη και θα μπορούσε να γίνει αποδεκτή…..».
Αφήστε επομένως να ολοκληρωθεί η Μελέτη, να βρεθούν μετά τα αναγκαία κονδύλια και να ολοκληρωθεί ο έρμος ο Δρόμος.
ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ.